Dobry początek

Dzisiejszy dzień mogę z czystym sumieniem nazwać bardzo miłym początkiem roku. W związku z korzystnym splotem różnych okoliczności miałam dzisiaj jeszcze dzień wolny od pracy 🙂 i udało mi się go spędzić w lubiany przeze mnie sposób. Krótko mówiąc: wybrałam się na krótką wycieczkę, a może raczej dłuższy spacer. Do pobliskiego Kórnika. Miejsce dobrze mi znane, ale raczej rzadko bywam tam o tej porze roku.

Na początek zajrzałam do tamtejszego kościoła.IMG_0384popr

Tam wzrok mój przyciągnął fragment tzw. szyldu od klamki:

Z kościoła wraz z towarzyszącą mi córką podreptałyśmy w kierunku zamku. Tam bez żalu stwierdziłyśmy, że muzeum jest zamknięte do 16 lutego ( i tak nie zamierzałyśmy wchodzić do środka). Przyjrzałyśmy się tylko bliżej stworzeniom pilnującym wejścia na most prowadzący do zamku.

Z prawej strony dzik:

Z lewej pies:

Ochoczo natomiast skorzystałyśmy z szeroko otwartej furtki do arboretum. Spacerując jego ścieżkami mogłyśmy oglądać urokliwe zakątki, strumyki, stawki i ławki.

Jedna z ławek była nawet zajęta …

Czy ktoś widział tak zieloną trawę o tej porze roku?

Przyjrzałyśmy się też najstarszemu i największemu okazowi cypryśnika błotnego w Polsce. Bardzo ciekawą cechą drzew tego gatunku jest wytwarzanie korzeni powietrznych – pneumatoforów.

Bezlistne gałązki tworzyły ciekawe rysunki, ozdobione kroplami wody

Brak liści na drzewach umożliwia również nieco inne spojrzenie na zamek

Po udanym spacerze nie pozostało nic innego, jak wrócić na parking i dalej do Puszczykowa. Jeszcze tylko ostatnie spojrzenie na kórnicki ratusz i główną ulicę miasta …

Życzę wszystkim jak najwięcej udanych dni w tym nowym roku 🙂

21 myśli w temacie “Dobry początek

1. Piękna wycieczka 🙂 Zwłaszcza, że nie wśród tłumów zwiedzających 🙂 Nigdy nie byłam w arboretum zimą, nie pomyślałam, że może być tak urokliwie. Najbliższe mam w Rogowie, może pójdę Twoim śladem i też się wybiorę tam zimą?
    Dobrego i pięknego roku!

2. Ładna wycieczka! Ogród dendrologiczny to marzenie mojej mamy, która chyba woli zadzierać głowę w górę niż schylać się 😉 Cherubinek uroczy, dzik mnie rozsmieszył, a pies ma nadzwyczaj ponętna linię pleców. Krople na gałązkach bardzo poetyckie.
    Pozdrawiam serdecznie w Nowym Roku!

3. Jako dziecię najeździłem się do Kurnika z wycieczkami szkolnymi, daleko nie było – w końcu ta sama Wielkopolska 🙂 Pałac wspominam miło, bo zawsze wywierał na mnie wrażenie. Łaziłem po nim z zadartą głową i otwartymi ustami. Ogród też niczego sobie. Dzięki za przypomnienie.

1. O! Cieszę się, że znalazłam w sieci „krajana” 🙂
      Pałac rzeczywiście zawsze wywierał wrażenie, ile razy tam byłam. Szczególnie pokój, w którym spędziła ostatni okres swojego życia generałowa Zamojska.

4. Kórnik to cudowne miejsce. Moim skromnym zdaniem najlepiej odwiedzać w maju/czerwcu jak wszystko rozkwita. Niestety dość dużo gości, więc lepiej wybrać się w ciągu tygodnia. Świetne zdjęcia i spostrzeżenia 🙂 Pozdrawiam.

Polubione przez 1 osoba

1. To prawda, że maj i czerwiec są bardzo dobrą porą na odwiedzenie Kórnika, a szczególnie arboretum – kwitnące magnolie, a potem różaneczniki robią wrażenie. Samo miasto też w ostatnich latach wypiękniało – szczególnie Rynek i promenada nad jeziorem.

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.